maandag 11 februari 2013

Rommel


Dat ging lekker vandaag. Blijkbaar waren de kindjes erg vroeg wakker geworden en opgestaan. Om een uur of acht begon de oudste om van alles te zeuren. Snoepjes, filmpjes, wc-papier...  Ik riep dat ik zo kwam en dat we dan zouden gaan eten, maar ''dat hebben we al gedaan mama''. wtf... O_o

Ik kwam beneden en de helft van de hagelslag was op (extra puur, dat dan weer wel) en later merkte ik ook dat de spekjes die ze gisteren kregen, niet meer waren. Heel de woonkamer lag vol met dekentjes, knuffelbeesten, treintjes en andere kindermeuk. Ik zag dat er eentje met potlood op de muren in de gang had getekend. Er zat appelstroop op tafel. Op de wc was het een bende. Overal lagen poetsdoekjes. Dat je je afvraagt hoe ze het in zo'n korte tijd voor elkaar krijgen, want zo lang zijn ze niet beneden geweest zonder supervisie.

Ik had me voorgenomen om vandaag allerlei leuke dingen te doen -koekjes bakken, voorlezen, wandelen, verven... net doen of ik een goeie moeder ben zeg maar- maar daar had ik op slag geen zin meer in. Ik was redelijk uit mijn goeie humeur en besloot om maar beter het huis te kunnen schoonmaken. Daar was het toch al tijd voor, bovendien kan ik extra goed opruimen en schoonmaken met een minder goed humeur.

Dus tegen tweeen (tussendoor baby voeren, knuffelen, kindjes nog eens van eten voorzien, koffie, koffie, koffie, manlief bellen om te klagen, was het hier wel aardig opgeruimd aan het worden. Ik stofzoog, deed de was, haalde een hemeltje van zoontje zijn bed, flikkerde dat en wat meuk bij de groeiende kringloop-stapel, stofde, opruimde en verschoof meubels. Dat laatste vind ik vooral leuk.

Als laatste de woonkamer, waar inmiddels alle rotzooi verzameld was. Hier de voor....





En de na een half uur mezelf heel kwaad maken.

Heel het huis is weer netjes voor de rest van de week. Hopelijk morgen een betere dag :)

5 opmerkingen:

  1. Doet mij een deugt om te zien dat mensen van goed moppie muziek houden en een degelijke stofzuiger in huis hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O...o...o..., als 'k me ook maar even kwaad maak ;)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhhhh ik kan ook ZO goed schoonmaken als ik kwaad ben :-D
    weggooien kan ik dan ook heel goed, achteraf heb ik daar dan zo'n heelrijk gevoel over :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Holy crap, wat een monsters ;). Kwade buien zijn extreem goed om op schoon te maken. En dat bellen om te klagen komt me ook bekend voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh het zijn precies die van mij! Alsof ze ergens een toverstokje hebben en poef! hele woonkamer ene grote teringzooi.
    Je bent er wel flink doorheen gegaan zeg, damn! Ik maak ook beter schoon als ik pissig ben. XD

    BeantwoordenVerwijderen